Uusi fysioterapeutti aloitti Caritas Kuntoutuksessa

20022019

risto kinnunen

Caritas Kuntoutuksessa aloitti helmikuussa uusi fysioterapeutti Risto Kinnunen. Caritaksessa Risto kuntouttaa monipuolisesti erityyppisiä kuntoutusasiakkaita.

Risto kertoi itsestään seuraavaa:

”Olen tehnyt töitä fysioterapeuttina noin 5 vuotta. Pääosa aikaisemmasta työkokemuksesta on tullut tuki- ja liikuntaelinongelmien kuntouttamisesta. Terveysaseman työssä tutuksi tuli leikkauksien jälkeiset kuntoutukset, joista suurin osuus oli tekoniveliin liittyviä. Samalla tutuksi tulivat apuvälineet.

Työssä olen huomannut ihmisten kokonaistilanteen vaikuttavan kuntoutukseen merkittävästi, joten viimeisimmillä lisäkoulutuksilla olen hankkinut lisää tietoa ja ymmärrystä voimavaroista. Näitä ovat esimerkiksi kroonisen kipupotilaan kohtaaminen ja haastattelu sekä psykofyysinen koulutus fysioterapeuteille.

Tykkään tehdä töitä kaikenlaisten kuntoutujien kanssa. Tärkeintä on, että kuntoutuksessa on asiakkaan kanssa yhteinen tavoite ja vuorovaikutus toimii.

Vapaa-ajalla aika kuluu perheen kanssa, siihen kuuluu 1,5-vuotias tyttö, puoliso ja koira. Tykkään myös liikkua monipuolisesti, lajeihin kuuluu muun muassa hiihto, sulkapallo, kuntosali ja frisbeegolf.”

Riston tavoittaa numerosta: 044 468 4323