Caritaksen toimintaterapia antaa avaimet arkeen

Toimintaterapia on arkikuntoutusta, jonka avulla edistetään kuntoutujan kykyä huolehtia itsestään sekä kotona, että vapaa-ajalla. Caritas Kuntoutuksen toimintaterapia on suunnattu ikääntyneille ja vammautuneille asiakkaille sekä veteraaneille.

Toimintaterapia toteutetaan kuntoutujan arkiympäristössä tai Caritaksen kuntoutustiloissa. Yksilö- ja ryhmätilamme sekä monitoimisali on suunniteltu ikääntyneiden ja vaikevammaisten henkilöiden kuntoutukseen. Toimintaterapian toteutuksessa teemme yhteistyötä kuntoutujan verkoston kanssa.

Caritas Kuntoutus tuottaa palveluita Kelalle, Oulun Kaupungille, Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiirille sekä vakuutusyhtiöille.

Räätälöityä kotikuntoutusta ikäihmisille

Toimintaterapian asiakkaaksi voit tulla myös yksityisesti. Kotikuntoutus-palvelumme on suunnattu kotona asuville ikäihmisille, joiden toimintakyky on alentunut, tai vaarassa alentua, pitkän sairaalahoidon tai muun toimintakykyyn vaikuttavan muutoksen vuoksi. Tavoitteena kotikuntoutuksessa on ylläpitää kotona asuvan ikäihmisen turvallista ja mielekästä arkea. Kuntouttajina toimivat fysio- ja toimintaterapeutit. Kuntoutus tapahtuu asiakkaan kotona ja teemme tarvittaessa yhteistyötä Caritaksen kotihoidon kanssa. Sisältö ja tavoitteet kuntoutukselle määritellään asiakkaan elämäntilanteen ja tarpeen mukaan.

– omassa elinympäristössä liikkuminen
– omatoimisuuden lisääntyminen
– päivittäisistä toimista suoriutuminen
– avun tarpeen väheneminen

Ota yhteyttä ja kysy lisää!

Tiedustelut ja ajanvaraus: