Caritas Sairaalassa on hyvä toipua

Caritas Sairaala on vuonna 2015 avattu yksityinen sairaala Oulun Taka-Lyötyssä (os. Kapellimestarinkatu 2). Sairaalassamme on 27 potilaspaikkaa. Tarjoamme ammattitaitoista ja ystävällistä palvelua viihtyisissä tiloissamme. Asiakastyytyväisyytemme on tutkitusti erittäin korkea. Asiakkaidemme vuonna 2017 antama kokonaisarvosana Caritas Sairaalassa ololle oli 9/10.

Tarjoamme lyhytaikaista vuodeosastohoitoa, kuntoutusta ja saattohoitoa. Sairaalassamme ovat edustettuina seuraavat osaamisalueet: yleislääketiede, sisätaudit, geriatria, kirurgia, reumatologia. Lisäksi meillä on erityisosaamista kivunhoidosta sekä kroonisten ja akuuttien haavapotilaiden hoidosta.

Uutena palveluna sairaalassa on käynnistetty lonkkaleikkauksen jälkeinen kuntoutus, joka on suunnattu erityisesti kotona asuville ikäihmisille. Tavoitteena on kuntouttaa potilaat leikkauksen jälkeen, jotta he voivat palata takaisin kotiinsa. Caritas Kuntoutuksen ammattilaiset ovat vahvasti mukana kuntoutusprosessissa. Potilaat ohjautuvat kuntoutukseen muutama päivä leikkauksen jälkeen OYS:sta.

Jokaisella potilaallamme on oma hoitava lääkäri. Fysioterapeuttimme puolestaan toimii potilaidemme yksilöllisen kuntoutuksen asiantuntijana. Laboratorio, röntgen sekä erikoislääkärien palvelut ovat helposti saatavilla. Sairaalassamme on myös viikonloppuisin lääkäripäivystys. Potilaiden ja omaisten käytettävissä on myös oma sairaalapastorimme.

Potilashuoneemme ovat kahden hengen huoneita, joissa kaikissa on oma WC ja suihkutila. Huonevarusteluun kuuluu myös televisio ja radio. Lisäksi meillä on rauhallinen saattohoitohuone, sekä eristyshuone, joka soveltuu esimerkiksi infektioherkille potilaille. Viihtyisä ruokasalimme palvelee niin potilaita kuin vierailijoitakin. Vierailuaikamme on 12.00 – 19.30.

Potilaaksi

Potilaamme ovat erikoissairaanhoidosta jatkohoitoon tulevia Oulun ja Oulun ympäristökuntien asukkaita. Muista kuin sopimuskunnista hoitoon voi hakeutua erillisellä maksusitoumuksella. Caritas Sairaala palvelee myös vakuutusyhtiöiden kautta hoitoon tulevia potilaita (esim. akuutin sairauden, leikkauksen tai vamman jälkeen). Meiltä on mahdollista ostaa palveluja myös yksityisesti. Kysy lisää: Osastosihteeri 044 734 0363.