Eroon niskakivuista

niska_hartia_netti

Caritas Kuntoutus järjestää ohjattua ryhmämuotoista kuntoutusta henkilöille, joilla on toistuvia tai pitkittyneitä niska-hartiaseudun oireita. Kuntoutusryhmät on suunnattu henkilöille, joiden niska-hartiakipujen taustalla ei ole vakavaa vammaa tai leikkaushoitoa vaativaa kaularankaperäistä oiretta. Aktiivisesta terapeuttisesta harjoittelusta hyötyvät henkilöt, joilla on esim. näyttöpäätetyöstä tai staattisista työasennoista johtuvaa niska-hartiaseudun lihasjännitystä ja yläselän jäykkyyttä tai kaularangan kulumamuutoksia.

Pienryhmät ovat fysioterapeutin ohjaamia ja osallistujat voivat hakeutua ryhmiin joko lääkärin lähetteellä tai ilman lähetettä. Ryhmien tavoitteena on lievittää niska-hartiaseudun oireita, motivoida osallistujia huolehtimaan niska-hartiaseudun kunnosta ja antaa ohjausta omatoimiseen harjoitteluun. Ryhmät tarjoavat osallistujilleen myös vertaistukea.

Ryhmät kokoontuvat Caritas Kuntoutuksen kuntosalilla kerran viikossa (60 min.) yhteensä 5 kertaa. Kokoontumiset koostuvat aina teoriaosuudesta sekä käytännön harjoittelusta sisältäen liikkuvuusharjoituksia ja lihasvenyttelyjä, ryhdinhallintaa, niska-hartiaoireiselle henkilölle soveltuvaa lihasvoimaharjoittelua sekä rentoutumisharjoituksia.

Kuntoutusryhmän hinta on 120 €.

Ryhmiin voi ilmoittautua soittamalla numeroon 044 468 4271.

Tiedustelut ja ajanvaraus:

• Kiinnostuitko palvelusta? Jätä yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä.

• Käytämme antamiasi tietoja vain siihen tarkoitukseen, joka yhteydenottopyynnössä on ilmoitettu
  • Henkilötietojen käsittelyssä noudatamme EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (2016/679). Lisätietoja Caritaksen henkilötietojen käsittelystä löydät tietosuojaselosteistamme (linkki sivun alalaidassa).