Lonkka-polvioireisten allasryhmä

Caritas Kuntoutus järjestää ohjattuja allasryhmiä henkilöille, joilla on toistuvia tai pitkittyneitä lonkka- tai polvinivelten oireita. Allasryhmät soveltuvat hyvin esimerkiksi lonkan tai polven nivelrikosta kärsiville henkilöille. Liikkuminen vedessä on turvallista, sillä veden noste keventää niveliin kohdistuvaa kuormitusta ja mahdollistaa myös laajemmat liikeradat liikkuvuusharjoituksissa. Veden vastus puolestaan tehostaa lihaskuntoharjoitteita ja antaa haastetta tasapainolle. Lihasjännitys ja kivut vähenevät veden hierovan ja rentouttavan vaikutuksen johdosta. Vedessä on kaikkien helppo liikkua, minkä vuoksi allasryhmät sopivat erityisen hyvin ikäihmisille.

Fysioterapeutin ohjaamien allasryhmien tavoitteena on lievittää lonkka- ja polvinivelten oireita, vahvistaa niveliä tukevia lihaksia ja lisätä nivelten liikkuvuutta. Ryhmät tarjoavat osallistujilleen myös vertaistukea.

Ryhmät kokoontuvat Caritas-kodin terapia-altaalla kerran viikossa (60 min.) yhteensä 10 kertaa.

Ryhmän hinta on 120 €.

ILMOITTAUDU SYKSYN RYHMÄÄN:
Ryhmä kokoontuu tiistaisin 27.8. alkaen klo 12:30 -13:30 (3 paikkaa jäljellä!)

Soita: 044 999 1919

• Kiinnostuitko palvelusta? Jätä yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä.

• Käytämme antamiasi tietoja vain siihen tarkoitukseen, joka yhteydenottopyynnössä on ilmoitettu
  • Henkilötietojen käsittelyssä noudatamme EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (2016/679). Lisätietoja Caritaksen henkilötietojen käsittelystä löydät tietosuojaselosteistamme (linkki sivun alalaidassa).